Lykta

De flesta har säkert läst tidningen Inzpira och sett den vackra lyktan där. Jag gav mig på att göra en jag med. Det var inte speciellt svårt faktiskt. Och fint blev det! Här är min variant.


Jag dekorerade inte så mycket. Stämplade med en swirl på kanterna av lyktan. Och sen dekorerade jag med ganska rejält med pearlmaker över allt. Som vanligt... ;-)
Jag gjorde två olika sidor.


En med ros och grankvistar.


Och den andra med en egengjord retroblomma med grankvistar.

"Glaset" i lyktan gjorde jag inte av gelantinblad som i tdningen. Jag tog OH-plast och torrembossade den så det blev små snösflingor i plasten. Väldigt gulligt tycker jag!
Nu ska jag fortsätta med julkorten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0