Ett grattiskort!

Emil var bjuden på kalas i söndags. Så det blev ett enkelt kort.



Men ibland är det enkla det rätta.

I lördags hade Emil en kompis här och han undrade vad jag höll på med i min lilla hörna. Det slutade med att han satt och pysslade med mig. Emils tv-spel var inte alls lika lockande.

Jag älskar att kunna uppmuntra Emils kompisar till att pyssla. Att vara kreativ har man alltid nytta av! Före jul hade jag sju stycken här en dag efter skolan som gjorde julkort. Speciellt en kille gjorde intryck på mig. Han tittade i min hög med julkort. Klämde och kände och pratade tyst för sig själv. Sen satte han sig med papper och dekorationer och testade sig fram hur han ville ha det. Han kom tillbaka själv ett par gånger till för att göra klart kortet. Så underbart!
En mamma frågade mig hur jag hade tålamod med att ha barnen rotandes bland mina saker så det blev oordning. Jag visste inte vad jag skulle svara på det. För det första blev det inte rörigt. De var så noga med att lägga tillbaka allt de inte använde. För det andra så har jag ingen direkt ordning. ;-) Men hon kanske inte skulle blivit mamma från början om hennes krav är att det ska vara ordning och reda hela tiden....

Jag är glad att skolan Emil går i uppmuntrar kreativitet. De håller på med mycket musik och teater. Och vår rektor är något utäver det vanliga. Han är väldigt engagerad i barnen. Ja, jag tror Emil verkligen har fått bästa möjliga start i skollivet!
Vad nu detta har med kevins födelsedagskort att göra vet jag inte. ;-)
Ha en bra dag och titta gärna in i morgon då jag visar något jag aldrig gjort tidigare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0